11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir.
  • Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini açıklayabilecektir.
  • Milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri açıklayabilecektir.
  • Para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir.
  • Paranın fonksiyonlarını ve para arzı ölçümlerini açıklayabilecektir.
  • Para piyasasında, faiz oranının para arzı ve para talebi yoluyla nasıl belirlendiğini gösterebilecektir.
  • Bankaların ve diğer finansal aracıların temel fonksiyonunu ve bankaların nasıl para yarattıklarını açıklayabilecektir.
  • Toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Makroekonomiye Giriş Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 20 (Pearson Education International, 10th edition)
2 Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 21 (Pearson Education International, 10th edition)
3 Işsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 22 (Pearson Education International, 10th edition)
4 Toplam Harcama ve Denge Üretim Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 23 (Pearson Education International, 10th edition)
5 Toplam Harcama ve Denge Üretim Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 23 (Pearson Education International, 10th edition)
6 BİRİNCİ VİZE 4 Nisan 2014
7 Devlet ve Mali Politika Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 24 (Pearson Education International, 10th edition)
8 Devlet ve Mali Politika Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 24 (Pearson Education International, 10th edition)
9 Para Arzı ve Merkez Bankası Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 25 (Pearson Education International, 10th edition)
10 Para Talebi, Denge Faiz Oranı Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 26 (Pearson Education International, 10th edition)
11 IKINCI VİZE 9 Mayıs 2014
12 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 27 (Pearson Education International, 10th edition)
13 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 27 (Pearson Education International, 10th edition)
14 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 28 (Pearson Education International, 10th edition)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
26
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
 
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
 
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2.5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
 
 
Proje
 
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
16
Final Sınavı
1
12
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. X
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. X
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. X
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. X
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010